Sayu : Aku dah BOSAN hidup..Luahan sayu Deq Yana di laman sosial sebelum maut Rentung lori suami terbakar (8Gambar)

Raub : Luahan-luahan sedih dilaman sosial yang selalu di tulis oleh isteri pemandu treler yang maut bersama suami nya apabila lori yang dinaiki mereka berdua terlibat kemalangan di Kilometer 8.8, Hentian Beranang Lebuh Raya Kajang-Seremban (Lekas) semalam.

Deq Yana isteri kepada Molok Zainal selalu meluah kan perasaan sedih nya dilaman sosial nya dalam seminggu dua ini rata-rata sahabat handai nya terkejut apa yang ditulis oleh arwah.

Tidak disangka apa yang ditulis arwah itu adalah luahan terakhir untuk hidupnya bersama suami tercinta.

Antara luahan sedih arwah di laman sosial nya adalah : 








Terasa sedih pulak hati ni
Ya allah kuatkanlh hatiku ini
Tempuh dugaan..
Ampuni lah dosa ku dosa kedua org tuaku..
Dosa suamiku ya allah..
Walaupun rumahtangga ku dilanda kemusnahan
Aku masih syg kn hubungan ni..
Aku akan cuba perbaikikan kesilapan ku
Sesungguhnye aku hnyalah hamba mu yg hina yg allah
Bantulah aku mnyelesaikn maksalh ni ya allah.
Akan aku ikut akn perintahmu ya allah.
Aminn..


Jangan pernah sesekali MENGHINA kisah silam orang.
Sebab air hujan yang jernih berasal dari awan yang gelap


Bertahun sudah berdua bersama
Menempuh segala dugaan
Walaupun hidup ada kekurangan
Bukan Kehendakku
Tabahku hadapi denganmu
Itulah yang ku pertahankan
Tak dapat dinafikan
Berbagai dugaan
Datang secara tiba-tiba
Apa erti makna tersembunyi
Istana yang di bina
Teguhnya sementara
Kau mengundurkan diri dariku

Mencari kebahagiaan itu ibarat mengutip serpihan kaca yang pecah. Tapi tiada seorang pun yang berjaya mengutip kesemuanya.. Kerana tatkala mengutipnya pasti ada yang terluka.

Apabila kita membiasakan diri bersyukur dan memuji Allah, kita akan turut gembira dengan nikmat yang manusia lain terima

Smga cpt smbuh,sihat n kuat mcm hari2... amin .... al-Fatihah untuk diri sndiri

Amat sedih apa yang diluahkan Deq Yana, tak sangka dia akan temui ajal dengan tragis bersama suami tersayang, kata-kata sudah bosan hidup seseolah pengakhiran untuk hidup arwah.

Jenazah Deq Yana di semadikan di Tanah Perkuburan Felda Lembah Klau Raub, semoga roh Deq Yana dan suami tenang disana. Al fatihah